I. Základné ustanovenia
- Tieto obchodné podmienky upravujú vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán vzniknuté v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy (ďalej len “kúpna zmluva”) uzatvorenej medzi predávajúcim a kupujúcim (ďalej len “kupujúci”) prostredníctvom webového rozhrania umiestneného na internetovej stránke dostupnej na adrese www.fucktcool.sk (ďalej len “internetový obchod”).
Predávajúci
Ing. Martina Heliová
IČO: 06962572
DIC: CZ685762037
Sídlo: Anenská 175, 664 46 Silůvky, Česká republika
Fyzická osoba podnikajúca podľa živnostenského zákona nezapísaná v obchodnom registri
Kontaktné údaje:
Darek Helia
E-mail – darek@fucktcool.sk
Telefón – +420 739 522 220
Kupujúcim je spotrebiteľ alebo podnik
Spotrebiteľom je každá osoba, ktorá mimo rámca svojej podnikateľskej činnosti alebo mimo rámca samostatného výkonu svojho povolania uzatvára zmluvu s predávajúcim alebo s ním inak koná. Podnikateľ je osoba, ktorá samostatne vykonáva na vlastný účet a zodpovednosť zárobkovú činnosť živnosťou alebo obdobným spôsobom so zámerom vykonávať ju sústavne za účelom dosiahnutia zisku. Na účely ochrany spotrebiteľa sa podnikateľom rozumie okrem iného každá osoba, ktorá uzatvára zmluvy v súvislosti s vlastnou obchodnou, výrobnou alebo obdobnou činnosťou alebo pri samostatnom výkone svojho povolania, alebo každá osoba, ktorá koná v mene alebo na účet podnikateľa. Na účely týchto podmienok sa podnikateľom rozumie osoba, ktorá koná v súlade s predchádzajúcou vetou v rámci svojej podnikateľskej činnosti. Ak je zmluvnou stranou podnikateľ, vzťahy neupravené Obchodnými podmienkami sa riadia Obchodným zákonníkom, zákonom č. 513/1991 Zb. v znení neskorších predpisov.
Ustanovenia obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Prípadné odchylné ustanovenia v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami týchto obchodných podmienok.
Tieto obchodné podmienky a kúpna zmluva sa uzatvárajú v českom jazyku.
Predávajúci môže meniť alebo dopĺňať znenie obchodných podmienok. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté počas platnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok.
Kupujúci odoslaním objednávky potvrdzuje, že si pred uzavretím zmluvy prečítal tieto obchodné podmienky, ktorých neoddeliteľnou súčasťou je aj reklamačný poriadok, a že s nimi bol oboznámený v znení platnom a účinnom v čase odoslania objednávky.
II. Objednávka a uzavretie kúpnej zmluvy
Všetky prezentácie tovaru v internetovom obchode majú len informatívny charakter a predávajúci nie je povinný uzavrieť kúpnu zmluvu ohľadom tohto tovaru. Ustanovenie § 1732 ods. 2 Občianskeho zákonníka sa nepoužije.
Internetový obchod obsahuje informácie o tovare vrátane cien jednotlivých tovarov. Ceny tovaru sú uvedené vrátane všetkých súvisiacich poplatkov a dane z pridanej hodnoty (DPH). Ceny tovaru zostávajú v platnosti po dobu ich zobrazenia v internetovom obchode. Toto ustanovenie neobmedzuje možnosť predávajúceho uzavrieť kúpnu zmluvu za individuálne dohodnutých podmienok.
Internetový obchod obsahuje aj informácie o nákladoch spojených s doručením a balením tovaru v prípadoch, keď je tovar doručovaný v rámci Českej republiky alebo do zahraničia.
Na objednanie tovaru kupujúci vyplní objednávkový formulár vo webovom rozhraní obchodu. Objednávkový formulár obsahuje najmä informácie o:
- fakturačné a dodacie údaje (meno a priezvisko, firma, IČO, DIČ, adresa, telefonický kontakt a e-mailová adresa), objednaný tovar (objednaný tovar kupujúci “vloží” do elektronického nákupného košíka vo webovom rozhraní obchodu),
- spôsob úhrady kúpnej ceny tovaru, údaje o požadovanom spôsobe doručenia objednaného tovaru a
informácie o nákladoch spojených s dodaním tovaru (ďalej spoločne len “objednávka”).
Objednávka musí obsahovať údaje potrebné na jej správne vybavenie, odoslanie a doručenie dopravcovi. Tieto informácie sú v objednávkovom formulári označené červenou hviezdičkou ako povinné pole.
Pred odoslaním objednávky predávajúcemu je kupujúcemu umožnené skontrolovať a zmeniť údaje, ktoré kupujúci do objednávky uviedol, a to aj s ohľadom na možnosť kupujúceho zistiť a opraviť chyby vyplývajúce z údajov uvedených v objednávke. Kupujúci odošle objednávku Predávajúcemu kliknutím na tlačidlo “Objednávka s povinnosťou platby”. Údaje uvedené v objednávke považuje Predávajúci za správne. Predávajúci potvrdí Kupujúcemu prijatie objednávky bezodkladne po jej prijatí e-mailom na e-mailovú adresu Kupujúceho uvedenú v užívateľskom účte alebo v objednávke (ďalej len “e-mailová adresa Kupujúceho”).
V závislosti od povahy objednávky (množstvo tovaru, výška kúpnej ceny, predpokladané náklady na dopravu) je predávajúci vždy oprávnený požiadať kupujúceho o dodatočné potvrdenie objednávky (napríklad písomne alebo telefonicky).
Zmluvný vzťah medzi Predávajúcim a Kupujúcim vzniká doručením akceptácie objednávky (prijatia), ktorú Predávajúci zašle Kupujúcemu elektronickou poštou na e-mailovú adresu Kupujúceho. Súčasťou akceptácie objednávky je aktuálne znenie obchodných podmienok.
Vzniknutú zmluvu (vrátane dohodnutej ceny) je možné meniť alebo zrušiť len na základe dohody zmluvných strán alebo na základe zákonných dôvodov, ak nie je v obchodných podmienkach uvedené inak. Kupujúci môže zrušiť alebo zmeniť už odoslanú objednávku, kým sa nepovažuje za vybavenú, t. j. kým nebol tovar odoslaný. Ak si Kupujúci želá zrušiť odoslanú objednávku, môže tak urobiť nasledujúcimi spôsobmi:
– e-mailom na adresu darek@fucktcool.sk alebo
– telefonicky na čísle +420 739 522 220 (v pracovných dňoch od 9.00 do 17.00 hod.).
Kupujúci súhlasí s použitím prostriedkov diaľkovej komunikácie pri uzatváraní kúpnej zmluvy. Náklady, ktoré Kupujúcemu vzniknú pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzatvorením kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefonické hovory), znáša Kupujúci sám, pričom tieto náklady sa neodlišujú od základnej sadzby.
Kupujúci berie na vedomie, že môžu nastať prípady, kedy k uzavretiu zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim nedôjde, a to najmä v prípade, ak kupujúci objedná tovar za cenu zverejnenú omylom v dôsledku chyby v internom informačnom systéme predávajúceho. V takom prípade Predávajúci informuje Kupujúceho o takejto skutočnosti.
Predávajúci si vyhradzuje právo vyhlásiť kúpnu zmluvu za neplatnú, ak došlo k zneužitiu osobných údajov, zneužitiu kreditnej karty a pod. alebo z dôvodu zásahu správneho alebo súdneho orgánu, o takomto postupe bude Kupujúci informovaný. Kupujúci berie na vedomie, že v týchto prípadoch nemôže byť kúpna zmluva platne uzavretá.
III. Účet zákazníka
Kupujúci má prístup k svojmu zákazníckemu účtu registráciou v internetovom obchode. Zo svojho zákazníckeho účtu môže Kupujúci objednávať tovar. Kupujúci môže objednať tovar aj bez registrácie.
Pri registrácii zákazníckeho účtu a pri objednávaní tovaru je Kupujúci povinný uviesť všetky údaje správne a pravdivo. Kupujúci je povinný aktualizovať údaje uvedené v zákazníckom účte vždy, keď sa zmenia. Údaje uvedené Kupujúcim v zákazníckom účte a pri objednávaní tovaru považuje Predávajúci za správne.
Prístup do zákazníckeho účtu je zabezpečený používateľským menom a heslom. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť o údajoch potrebných na prístup do svojho zákazníckeho účtu. Predávajúci nenesie zodpovednosť za prípadné zneužitie zákazníckeho účtu.
Kupujúci nie je oprávnený umožniť tretím stranám používať účet zákazníka.
Predávajúci môže zrušiť používateľský účet, najmä ak kupujúci už svoj používateľský účet nepoužíva alebo ak kupujúci porušuje svoje povinnosti vyplývajúce z kúpnej zmluvy a týchto obchodných podmienok.
Kupujúci berie na vedomie, že užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, najmä s ohľadom na nevyhnutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia Predávajúceho alebo nevyhnutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia tretích osôb.
IV. Platobné podmienky
Kupujúci môže zaplatiť cenu tovaru a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy predávajúcemu nasledovným spôsobom:
Bezhotovostným prevodom na účet predávajúceho, a to:
- v prípade platby v EUR: 2200663959/2010 IBAN: CZ4120100000002200663959, SWIFT: FIOBCZPPXXX, ako variabilný symbol uveďte číslo objednávky, účet je vedený vo Fio banke, a.s., Česká republika
Tovar bude odoslaný po pripísaní celkovej sumy objednávky na účet predávajúceho. V prípade neuhradenia tejto sumy kupujúcim v čase platby (nepripísanie sumy na účet predávajúceho do 10 kalendárnych dní od vytvorenia objednávky) bude objednávka zrušená.
- platba na základe splatnej faktúry (len pre podnikateľov na základe individuálnej dohody s predávajúcim);
Spolu s kúpnou cenou je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu aj náklady spojené s balením a dodaním tovaru v dohodnutej výške. Ak nie je výslovne uvedené inak, kúpna cena zahŕňa aj náklady spojené s dodaním tovaru.
Predávajúci požaduje od kupujúceho zaplatenie kúpnej ceny pred prevzatím tovaru kupujúcim alebo zaplatenie zálohy alebo inej obdobnej platby. Tým nie sú dotknuté ustanovenia článku 4.6 Obchodných podmienok týkajúce sa povinnosti zaplatiť kúpnu cenu tovaru vopred.
V prípade bezhotovostnej platby je kúpna cena splatná do 10 dní od uzavretia kúpnej zmluvy.
V prípade bezhotovostnej platby je kupujúci povinný zaplatiť kúpnu cenu tovaru spolu s variabilným symbolom platby. V prípade bezhotovostnej platby je povinnosť kupujúceho zaplatiť kúpnu cenu splnená okamihom pripísania príslušnej sumy na účet predávajúceho.
Predávajúci je oprávnený, najmä v prípade, ak nedôjde k dodatočnému potvrdeniu objednávky zo strany Kupujúceho (článok II/7.), požadovať zaplatenie celej kúpnej ceny pred odoslaním tovaru Kupujúcemu. Ustanovenie § 2119 ods. 1 Občianskeho zákonníka sa nepoužije.
Ak je to v obchodnom styku obvyklé alebo ak to ustanovujú všeobecne záväzné právne predpisy, vystaví predávajúci kupujúcemu daňový doklad – faktúru na platby uskutočnené na základe kúpnej zmluvy. Predávajúci vystaví kupujúcemu faktúru po zaplatení ceny tovaru a zašle ju v elektronickej forme na elektronickú adresu kupujúceho alebo ju priloží k dodanému tovaru.
Fakturačné údaje kupujúceho nie je možné meniť po odoslaní objednávky.
V. Odstúpenie od kúpnej zmluvy
Kupujúci berie na vedomie, že podľa ustanovenia § 1837 Občianskeho zákonníka nie je možné odstúpiť okrem iného od kúpnej zmluvy na dodanie tovaru, ktorý bol upravený podľa želania kupujúceho alebo pre jeho osobu, od kúpnej zmluvy na dodanie tovaru podliehajúceho rýchlej skaze, ako aj tovaru, ktorý bol po dodaní nenávratne zmiešaný s iným tovarom, od kúpnej zmluvy na dodanie tovaru v uzavretom obale, ktorý spotrebiteľ z obalu vyňal a z hygienických dôvodov ho nemožno vrátiť.
Ak nejde o prípad uvedený v článku 5.1 Obchodných podmienok alebo o iný prípad, kedy nemožno od kúpnej zmluvy odstúpiť, má kupujúci – spotrebiteľ právo odstúpiť od kúpnej zmluvy do štrnástich (14) dní odo dňa prevzatia tovaru v súlade s ustanovením § 1829 ods. 1 Občianskeho zákonníka, pričom ak je predmetom kúpnej zmluvy niekoľko druhov tovaru alebo dodanie viacerých častí, plynie táto lehota odo dňa prevzatia poslednej dodávky tovaru. V prípade kúpnej zmluvy, ktorá zahŕňa pravidelné opakované dodávky toho istého tovaru, lehota na odstúpenie od zmluvy začína plynúť odo dňa prijatia prvej dodávky. Odstúpenie od kúpnej zmluvy musí byť zaslané predávajúcemu v lehote uvedenej v predchádzajúcej vete. Odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci zaslať na adresu prevádzkarne predávajúceho alebo na e-mailovú adresu predávajúceho darek@fucktcool.sk.
V prípade odstúpenia od Kúpnej zmluvy podľa článku 5.2 Obchodných podmienok sa Kúpna zmluva od počiatku zrušuje. Tovar je potrebné vrátiť Predávajúcemu do štrnástich (14) dní od odstúpenia od zmluvy. Ak Kupujúci odstúpi od Kúpnej zmluvy, znáša Kupujúci náklady spojené s vrátením tovaru Predávajúcemu, a to aj v prípade, ak tovar vzhľadom na jeho povahu nemožno vrátiť bežnou poštovou cestou.
V prípade odstúpenia od zmluvy podľa článku 5.2 Obchodných podmienok vráti Predávajúci peňažné prostriedky prijaté od Kupujúceho do štrnástich (14) dní od odstúpenia Kupujúceho od Kúpnej zmluvy. Predávajúci je tiež oprávnený vrátiť plnenie poskytnuté Kupujúcim po vrátení tovaru Kupujúcim alebo iným spôsobom, ak s tým Kupujúci súhlasí a Kupujúcemu nevzniknú žiadne dodatočné náklady. Ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, predávajúci nie je povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky kupujúcemu skôr, ako mu kupujúci tovar vráti alebo preukáže, že tovar predávajúcemu odoslal.
Predávajúci je oprávnený jednostranne započítať pohľadávku na úhradu škody na tovare proti pohľadávke kupujúceho na vrátenie kúpnej ceny.
V prípadoch, keď má kupujúci právo odstúpiť od kúpnej zmluvy v súlade s ustanovením § 1829 ods. 1 Občianskeho zákonníka, je predávajúci tiež oprávnený kedykoľvek odstúpiť od kúpnej zmluvy, a to až do doby prevzatia tovaru kupujúcim. V takom prípade predávajúci vráti kupujúcemu kúpnu cenu bez zbytočného odkladu, a to v hotovosti na účet určený kupujúcim.
Ak je spolu s tovarom kupujúcemu poskytnutý dar, darovacia zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim sa uzatvára s podmienkou, že ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, darovacia zmluva ohľadom takéhoto daru zaniká a kupujúci je povinný dar spolu s tovarom vrátiť predávajúcemu.
Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť objednávku alebo jej časť pred uzavretím kúpnej zmluvy, ak sa tovar už nevyrába, cena dodávateľa príslušného tovaru sa výrazne zvýšila. V prípade, že táto situácia nastane, predávajúci sa zaväzuje bezodkladne kontaktovať kupujúceho za účelom dohody o ďalšom postupe.
V prípade tovaru na špeciálnu objednávku alebo tovaru, ktorý nie je na sklade, predávajúci vopred telefonicky/mailom potvrdí kupujúcemu cenu a nový termín dodania. Ak kupujúci s takouto zmenou nesúhlasí, objednávka sa nepotvrdí a objednávka sa nevykoná. Ak kupujúci už zaplatil časť alebo celú kúpnu cenu, táto suma sa prevedie späť na účet kupujúceho.
VI. Práva z chybného plnenia
Práva a povinnosti zmluvných strán v súvislosti s právami z vadného plnenia sa riadia príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi (najmä ustanoveniami § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 Občianskeho zákonníka a zákonom č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov).
Predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že tovar pri prevzatí nemá vady. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu najmä za to, že v čase prevzatia tovaru kupujúcim:
má tovar vlastnosti dohodnuté medzi zmluvnými stranami, a ak k dohode nedošlo, má vlastnosti, ktoré predávajúci alebo výrobca opísal alebo ktoré kupujúci očakával s ohľadom na povahu tovaru a na základe nimi vykonanej reklamy,
tovar je vhodný na účel, ktorý predávajúci uvádza, že sa má použiť, alebo na ktorý sa tovar tohto druhu zvyčajne používa,
tovar zodpovedá svojou kvalitou alebo spracovaním dohodnutej vzorke alebo exempláru, ak sa kvalita alebo spracovanie určili na základe dohodnutej vzorky alebo exemplára,
tovar je v primeranom množstve, miere alebo hmotnosti a
tovar spĺňa požiadavky právnych predpisov.
Ustanovenia uvedené v článku VI. ods. 2 Obchodných podmienok sa nevzťahujú na tovar predávaný za nižšiu cenu na vadu, pre ktorú bola nižšia cena dohodnutá, na opotrebenie spôsobené obvyklým užívaním tovaru, na vadu použitého tovaru zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebenia, ktorú mal tovar pri prevzatí kupujúcim, alebo ak je to zjavné vzhľadom na povahu tovaru.
Ak sa vada prejaví do jedného (1) roka od prevzatia, tovar sa považuje za chybný pri prevzatí, pokiaľ to nevylučuje povaha tovaru alebo vady. Táto lehota neplynie po dobu, počas ktorej kupujúci nemôže tovar používať, ak na vadu oprávnene upozornil.
Práva z vadného plnenia uplatňuje kupujúci na adrese prevádzkarne predávajúceho, v ktorej je prijatie reklamácie možné s ohľadom na sortiment predávaného tovaru.
Právo z vadného plnenia kupujúcemu nepatrí, ak kupujúci pred prevzatím tovaru vedel, že tovar má vady, alebo ak kupujúci vadu spôsobil.
Kupujúci má právo na dodanie novej veci alebo výmenu súčasti pri odstrániteľnej vade aj vtedy, ak nemôže vec riadne užívať pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád. V tomto prípade má kupujúci tiež právo odstúpiť od zmluvy.
Ak kupujúci neoznámil vadu bez zbytočného odkladu po tom, čo ju mohol zistiť pri včasnej prehliadke a dostatočnej starostlivosti, súd mu právo z vadného plnenia neprizná. V prípade skrytej vady platí to isté, ak kupujúci neoznámil vadu bez zbytočného odkladu po tom, čo ju mohol zistiť pri vynaložení primeranej starostlivosti, najneskôr však do dvoch rokov od dodania tovaru.
Ďalšie práva a povinnosti zmluvných strán súvisiace so zodpovednosťou predávajúceho za vady upravuje Reklamačný poriadok predávajúceho.
VII. Dodávka a preprava
Zmluvné strany si môžu vzájomne doručovať všetku písomnú korešpondenciu elektronickou poštou.
Predávajúci zabezpečí alebo sprostredkuje tieto spôsoby doručovania:
zasielanie na adresu prostredníctvom prepravnej služby na Slovensku – PPL, GLS, Packeta
Doručenie prostredníctvom tohto dopravcu trvá zvyčajne 24-48 hodín (od odoslania objednaného tovaru) podľa štandardných prepravných podmienok.
Pri výbere tohto spôsobu doručenia je kupujúci povinný v online objednávke uviesť telefonický kontakt za účelom potvrdenia termínu doručenia vybraného dopravcu.
– zasielanie na adresu – PPL, GLS, Packeta
– doručenie na výdajné miesta – Packeta, PPL parcel shop, GLS parcel shop
– elektronicky e-mailom – v prípade objednania darčekového certifikátu
– pri objednávke nad 43 EUR doprava zdarma
Expedícia – prípravou na expedíciu sa rozumie čas potrebný na vybavenie všetkých náležitostí súvisiacich s odovzdaním objednaného tovaru dopravcovi. Expedíciou sa potom rozumie odovzdanie objednaného tovaru predávajúcim dopravcovi. Príprava na odoslanie, ako aj samotné odoslanie sa uskutočňuje v priebehu pracovných dní.
Predávajúci pripraví tovar na sklade na expedíciu do 2 pracovných dní od prijatia elektronickej objednávky, inak podľa individuálne dohodnutej dodacej lehoty požadovaného tovaru.
Sledovanie zásielky – V prípade, že si kupujúci zvolí spôsob dopravy prostredníctvom PPL, Packety alebo GLS, môže zásielku sledovať online prostredníctvom systému Sledovanie zásielok kedykoľvek po obdržaní informácie od predávajúceho o odoslaní tovaru, a to prostredníctvom webových stránok dopravcov.
Aktuálny platný cenník prepravného sa zobrazí v pokladni pri výbere adresy doručenia. Všetky ceny za prepravu sú zmluvné a vždy sú uvedené aktuálne platné ceny.
Prípadné oslobodenie od poštovného v rámci Českej republiky je možné len na základe individuálnej dohody medzi predávajúcim a kupujúcim a v závislosti od charakteru dodávaných výrobkov, tovaru alebo služieb.
Balné ani iné poplatky neúčtujeme.
Tovar je kupujúcemu doručovaný na adresu, ktorú kupujúci uviedol v objednávke.
Výber spôsobu doručenia sa uskutočňuje počas procesu objednávania.
Náklady na dodanie tovaru v závislosti od spôsobu dopravy a prevzatia tovaru sú uvedené v objednávke kupujúceho a v potvrdení objednávky predávajúcim. V prípade, že je spôsob dodania dohodnutý na základe osobitnej žiadosti kupujúceho, kupujúci znáša riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dodania.
Ak je predávajúci podľa kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené kupujúcim v objednávke, kupujúci je povinný prevziať tovar pri jeho dodaní. V prípade, že z dôvodov na strane Kupujúceho je potrebné tovar dodať opakovane alebo iným spôsobom, ako je uvedené v objednávke, je Kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným dodaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom dodania. V prípade neprevzatia tovaru kupujúcim je kupujúci povinný uhradiť náklady, ktoré vznikli predávajúcemu.
Kupujúci je povinný pri prevzatí tovaru od dopravcu skontrolovať neporušenosť obalu tovaru a v prípade akýchkoľvek závad túto skutočnosť bezodkladne oznámiť dopravcovi. V prípade porušenia obalu svedčiaceho o neoprávnenom vniknutí do zásielky, Kupujúci nesmie zásielku od dopravcu prevziať.
Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru zaplatením celej kúpnej ceny za tovar vrátane nákladov na doručenie, nie však pred prevzatím tovaru. Zodpovednosť za náhodné zničenie, poškodenie alebo stratu tovaru prechádza na kupujúceho okamihom prevzatia tovaru alebo okamihom, keď bol kupujúci povinný tovar prevziať, ale v rozpore s kúpnou zmluvou tak neurobil.
IX. Mimosúdne riešenie sporov
Na mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov z kúpnej zmluvy je príslušná Česká obchodná inšpekcia, so sídlom Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČO: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Na riešenie sporov medzi predávajúcim a kupujúcim z kúpnej zmluvy možno využiť platformu pre riešenie sporov online, ktorá sa nachádza na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr. Kupujúci môže toto právo uplatniť do 1 roka odo dňa, keď prvýkrát uplatnil právo, ktoré je predmetom tohto spotrebiteľského sporu s predávajúcim.
Európske spotrebiteľské centrum Česká republika, so sídlom Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktným miestom podľa nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 z 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov online a o zmene nariadenia (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22/ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov online).
Predávajúci je oprávnený predávať tovar na základe živnostenského oprávnenia. Kontrolu obchodu vykonáva v rozsahu svojej pôsobnosti príslušný živnostenský úrad. Česká obchodná inšpekcia vykonáva okrem iného dozor nad dodržiavaním zákona č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa vo vymedzenom rozsahu.
X. Záverečné ustanovenia
Tieto obchodné podmienky sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky.
Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť 1. augusta 2024.
Postup pri podávaní sťažností
Reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou Všeobecných obchodných podmienok Ing. Martina Heliová, so sídlom Anenská 175, 664 46 Silůvky, Česká republika, IČO: 06962572, podnikajúcej na základe živnostenského oprávnenia (ďalej len “predávajúci”) a popisuje postup, ako sa obrátiť s reklamáciou tovaru zakúpeného u predávajúceho.
Kupujúci je povinný sa pred objednaním tovaru oboznámiť s Reklamačným poriadkom a Všeobecnými obchodnými podmienkami (ďalej len “VOP”). Kupujúci zároveň berie na vedomie, že je povinný poskytnúť predávajúcemu potrebnú súčinnosť nevyhnutnú na vybavenie reklamácie, inak sa lehoty primerane predĺžia o dobu, v ktorej kupujúci neposkytol požadovanú súčinnosť.
Uzatvorením kúpnej zmluvy a prevzatím tovaru od predávajúceho kupujúci súhlasí s týmto reklamačným poriadkom.
Záruka kvality
Ako dôkaz o záruke vystaví predávajúci ku každému zakúpenému tovaru doklad o kúpe (faktúru) so zákonnými údajmi potrebnými na uplatnenie záruky.
Lehota na uplatnenie práv z vadného plnenia začína plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim, t. j. dňom uvedeným na doklade o kúpe. Lehota je:
24 mesiacov pre nový (vrátane rozbaleného) tovar;
pre použitý tovar 12 mesiacov (za použitý tovar sa považuje tovar, ktorý sa používa alebo servisuje bez závad, pričom neúplnosť obalu nebráni plnému využitiu výrobku);
v prípade spotrebného tovaru je kupujúci oprávnený uplatniť právo z vady v lehote 24 mesiacov, ak však tovar nemá na sebe uvedený dátum spotreby, v takom prípade sa lehota skracuje len na dátum vyznačený na obale tovaru;
pre kupujúceho podnikateľa môže byť lehota na uplatnenie práv z vadného plnenia upravená odlišne, ak je to pri danom druhu tovaru výslovne uvedené, rozhodujúca je takto stanovená lehota.
Lehota sa končí dňom, ktorý sa číselne zhoduje s dňom jej začiatku, a príslušným počtom mesiacov neskôr.
Práva zo zodpovednosti za vady tovaru, na ktoré sa vzťahuje záruka za akosť, zaniknú, ak neboli uplatnené v stanovenej lehote.
V prípade, že sa reklamácia vybaví výmenou tovaru, nová lehota neplynie; rozhodujúca je lehota, ktorá začína plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim.
Predávajúci zodpovedá kupujúcemu za to, že
– je vec pri prevzatí bez vád;
– v čase prevzatia tovaru kupujúcim mal tovar vlastnosti dohodnuté medzi zmluvnými stranami
– vec je vhodná na účel, ktorý predávajúci uvádza, že sa má použiť, alebo na ktorý sa vec tohto druhu obvykle používa;
– vec je v primeranom množstve, miere alebo hmotnosti;
– vec zodpovedá požiadavkám zákona.
Ak sa vada prejaví v priebehu jedného roka od prevzatia, má sa za to, že vec bola vadná už pri prevzatí kupujúcim, ak predávajúci nepreukáže opak.
Záručné podmienky
Kontrola tovaru pri prevzatí
Kupujúci je povinný skontrolovať tovar, jeho kompletnosť a neporušenosť obalu pri osobnom prevzatí od predávajúceho.
Pri prevzatí od prepravcu je kupujúci povinný riadne a dôkladne skontrolovať stav zásielky (najmä počet balení, neporušenosť pásky s logom spoločnosti, neporušenosť alebo poškodenie obalu).
Kupujúci je tiež povinný skontrolovať kompletnosť tovaru v deň prevzatia, najmä či balík obsahuje všetko, čo má obsahovať.
Akékoľvek nezrovnalosti je potrebné oznámiť predávajúcemu pri prevzatí od dopravcu a uviesť ich v odovzdávacom protokole dopravcu, inak môže kupujúci odmietnuť zásielku prevziať, prípadne ich môže vždy oznámiť na darek@fucktcool.sk.
Okrem toho predávajúci odporúča priložiť fotodokumentáciu poškodenia a obalu v prípade prevzatia od dopravcu.
Týmito opatreniami nie je dotknutá zákonná lehota na uplatnenie práv vyplývajúcich z chybného plnenia. Dodatočná reklamácia nekompletnosti alebo vonkajšieho poškodenia zásielky nezbavuje kupujúceho práva na reklamáciu veci, ale dáva predávajúcemu možnosť preukázať, že nedošlo k porušeniu zmluvy.
Uplatnenie reklamácie
Pred odoslaním tovaru odporúčame uistiť sa, že tovar je v zákonnej záručnej lehote, t. j. neuplynula doba 24 mesiacov od prevzatia tovaru alebo neuplynula doba spotreby vyznačená na obale. Kupujúci môže uplatniť reklamáciu zaslaním na adresu prevádzkarne, t. j. Ing. Martina Heliová, Anenská 175, 664 46 Silůvky, Česká republika.
Zásielka musí obsahovať reklamovaný tovar.
Ďalej predávajúci odporúča priložiť kópiu dokladu o kúpe alebo iný vhodný doklad o záruke tovaru, podrobný popis závady a dostatočné kontaktné údaje kupujúceho (najmä spiatočnú adresu a telefónne číslo). Bez uvedených údajov nie je možné identifikovať pôvod a vadu tovaru.
Upozornenie – zásielku neposielajte na dobierku. Tovar zaslaný na dobierku nebude akceptovaný.
Predávajúci zároveň odporúča zvoliť si požadovaný spôsob vybavenia reklamácie (oprava, výmena, dobropis). Kupujúci nemôže následne zmeniť vykonanú voľbu bez súhlasu predávajúceho. To však neplatí, ak kupujúci požiadal o opravu tovaru, ktorý sa ukáže ako neopraviteľný alebo nie je včas opravený.
Predávajúci vydá kupujúcemu písomné potvrdenie o tom, kedy bola reklamácia uplatnená, čo je jej obsahom, aký spôsob vybavenia reklamácie požaduje, a to e-mailom bezodkladne po prijatí reklamácie.
Kupujúci si je vedomý, že v prípade nedodania reklamovaného tovaru vrátane všetkého prevzatého príslušenstva, bude v prípade odstúpenia od zmluvy zo strany Kupujúceho Kupujúcemu vrátená kúpna cena znížená o cenu nedodaného príslušenstva.
Výluky
Porušenie ochrannej plomby, informačnej nálepky alebo sériového čísla vystavuje kupujúceho riziku zamietnutia reklamácie, pokiaľ k poškodeniu nedošlo pri bežnom používaní. Plomby a sériové čísla sú neoddeliteľnou súčasťou tovaru a nijako neobmedzujú právo zákazníka používať tovar a zaobchádzať s ním v plnom rozsahu, na ktorý je určený.
Okrem toho sa záruka nevzťahuje na škody spôsobené (ak takáto činnosť nie je bežná a zároveň nie je zakázaná v priloženom návode na použitie):
- mechanické poškodenie tovaru,
- elektrické prepätie (viditeľne spálené súčiastky alebo dosky plošných spojov), s výnimkou bežných odchýlok,
- používanie tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú teplote, prašnosti, vlhkosti, chemickému a mechanickému prostrediu priamo určenému predávajúcim alebo výrobcom,
- nesprávna inštalácia, manipulácia, prevádzka alebo zanedbanie tovaru,
- poškodenie spôsobené nadmerným zaťažením alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii alebo všeobecnými zásadami,
- nekvalifikovaným zásahom alebo zmenou parametrov,
- tovar, ktorý bol zákazníkom upravený (lakovanie, ohýbanie a pod.), ak je vada výsledkom takejto úpravy,
- poškodenie spôsobené prírodnými živlami alebo vyššou mocou,
- použitie nesprávneho alebo chybného softvéru,
- použitie nesprávneho alebo neoriginálneho spotrebného materiálu, ani za škody z toho vyplývajúce, pokiaľ takéto použitie nie je obvyklé a bolo vylúčené v priloženom návode na použitie.
Tieto obmedzenia neplatia, ak vlastnosti tovaru, ktoré sú v rozpore s vyššie uvedenými podmienkami, boli výslovne dohodnuté, vymenené alebo deklarované kupujúcim a predávajúcim, alebo ich možno očakávať vzhľadom na uskutočnenú reklamu alebo obvyklé používanie tovaru.
Odmietnutie prijatia pohľadávky
Predávajúci má právo odmietnuť prijatie tovaru na reklamáciu v prípadoch, keď je tovar a/alebo jeho súčasti znečistený alebo nespĺňa základné požiadavky na hygienicky bezpečné predloženie tovaru na reklamáciu.
Vybavenie reklamácie
Kupujúci – spotrebiteľ
V súlade s ustanovením § 2 ods. 1 písm. a) zákona č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov je spotrebiteľom fyzická osoba, ktorá nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci samostatného výkonu svojho povolania. ak je kupujúcim spotrebiteľ, predávajúci rozhodne o reklamácii ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava čas primeraný druhu výrobku alebo služby potrebný na odborné posúdenie vady. predávajúci vybaví reklamáciu vrátane odstránenia vady bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Lehotu 30 dní po uplatnení reklamácie možno po dohode so spotrebiteľom predĺžiť – takéto predĺženie nesmie byť na neurčitú alebo neprimerane dlhú dobu. Po uplynutí lehoty alebo predĺženej lehoty sa má za to, že vada skutočne existuje a spotrebiteľ má rovnaké práva, ako keby išlo o vadu, ktorú nemožno odstrániť.
Kupujúci – podnikateľ
Ak je kupujúcim podnikateľ, predávajúci sa zaväzuje rozhodnúť o reklamácii do 40 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. O tomto rozhodnutí bude kupujúci – podnikateľ informovaný kontaktným e-mailom.
Spoločné ustanovenia
Predávajúci vydá kupujúcemu písomné potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a dobe trvania reklamácie alebo o dôvodoch zamietnutia reklamácie. Po vybavení reklamácie predávajúci oznámi kupujúcemu ukončenie reklamácie telefonicky alebo e-mailom. Ak bol tovar zaslaný prepravnou službou, bude po vybavení reklamácie automaticky zaslaný na adresu Kupujúceho.
Po vybavení uznanej reklamácie opravou alebo výmenou sa záruka na zariadenie predlžuje na dobu trvania reklamácie. Doba trvania reklamácie sa počíta odo dňa nasledujúceho po uplatnení reklamácie do dňa, keď je kupujúci informovaný o jej vybavení.
Kupujúci má nárok na náhradu primeraných nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s uplatnením oprávnenej reklamácie. Týmito nákladmi sa rozumejú minimálne nevyhnutné náklady. Ide najmä o poštovné náklady na zaslanie reklamácie. Do týchto nákladov nemožno zahrnúť cestu autom na reklamáciu a expresnú prepravu a iné podobné náklady. O náhradu nákladov je potrebné požiadať bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 1 mesiaca od uplynutia lehoty na uplatnenie práv z vadného plnenia.
Kupujúci je povinný skontrolovať prevzatý tovar a jeho súlad s expedičným protokolom o reklamácii. Kupujúci je tiež povinný skontrolovať kompletnosť tovaru, najmä či obal obsahuje všetko, čo má obsahovať. Na neskoršie námietky sa už nebude prihliadať.
Týmito dojednaniami nie je dotknutá zákonná lehota na uplatnenie práv z vadného plnenia.
Týmto reklamačným poriadkom nie sú dotknuté zákonné práva kupujúceho.